Culemborg, 12 maart 2020

Inleiding

In dit verslag treft u de uitslag van het cliënttevredenheidsonderzoek afgenomen in januari en februari 2020. Jaarlijks zullen we alle mensen die we langer dan 3 maanden begeleiden vragen deel te nemen aan ons tevredenheidsonderzoek. Om zo onze begeleiding voortdurend zo goed mogelijk te laten aansluiten bij de hulpwensen. De input van cliënten helpt ons enorm om inzicht te krijgen in punten die we kunnen verbeteren en wat er naar wens verloopt. Beide zeer waardevolle informatie voor ons en fijn om te horen. We vragen cliënten van harte om deel te nemen aan ons tevredenheidsonderzoek. Uiteraard is deelname vrijwillig en indien gewenst anoniem. 3 cliënten kwamen in aanmerking voor het tevredenheidsonderzoek en hebben allen deelgenomen. Hier treft u de uitkomsten aan. 

  1. Ben je tevreden met de begeleiding die je ontvangt?

Zeer tevreden / Tevreden / Enigszins tevreden / Ontevreden

3 van de 3 de cliënten hebben op deze vraag geantwoord met Zeer tevreden

Zonder toelichting.

  1. Voldoet de begeleiding aan je verwachtingen?

Boven verwachting / Alle verwachtingen / Deels / Voldoet niet

2 van de 3 cliënten hebben op deze vraag geantwoord met Boven verwachting

Met de toelichting: 

  • “Ik was totaal onbekend op dit gebied, ik wist niet wat ik kon verwachten, maar heb erg veel geleerd en inzicht gekregen.”

1 van de 3 cliënten heeft op deze vraag geantwoord met Voldoet niet 

Met de toelichting: 

  • “Ik had helemaal géén verwachtingen, behalve de verwachting dat het verspilde tijd en moeite zou zijn.” 

  1. Hoe zou je de kwaliteit van de begeleiding omschrijven?

Uitstekend / Goed / Gemiddeld / Slecht

3 van de 3 de cliënten hebben op deze vraag geantwoord met Uitstekend

Met de toelichting:

  • “Professioneel, punctueel.”
  • “Ik ervaar de begeleiding als heel oprecht.”

  1. Wat heeft Unaty voor je betekend? 

Heel veel / Veel / Iets / Niets

3 van de 3 de cliënten hebben op deze vraag geantwoord met Heel veel

Met de toelichting:

  • “Ik begin weer te geloven in mijn eigen kracht.” 
  • “Ik heb eindelijk controle over mezelf en m’n omgeving.”

  1. Wat zijn sterke punten van de begeleiding?

Toelichting:

  • “Daadkrachtig, begripvol, er word niets geforceerd, Una straalt kalmte en rust uit. Doordat Una mee gaat naar afspraken etc. weet ik letterlijk dat ik er niet alleen voor sta.”
  • “Wij kunnen heel goed opschieten, het werk gaat wat langzaam maar dat komt hoofdzakelijk door eerst plek maken en dan opruimen.”
  • “Reflectie geven, spiegel voorhouden. Leren voelen. Doorvragen tot de kern van het probleem. Komt altijd stipt op tijd.”
  1. Heb je advies ter verbetering van de begeleiding?
  • “Nee.”
  • “Geen.”
  • “Het doel en de insteek/werkwijze van het traject bespreken.”
  1. Zou je Unaty aan bekenden aanbevelen?

Zeer waarschijnlijk / Waarschijnlijk / Mogelijk / Nee

3 van de 3 de cliënten hebben op deze vraag geantwoord met Zeer waarschijnlijk

Met de toelichting:

  • “Maar de aanpak moet wel aansluiten bij het type persoon.” 

  1. Welk cijfer zou je de begeleiding van Unaty geven?

1 van de 3 cliënten heeft op deze vraag geantwoord met 8,5

1 van de 3 cliënten heeft op deze vraag geantwoord met 9

1 van de 3 cliënten heeft op deze vraag geantwoord met 10+

Hiermee komt de gemiddelde beoordeling op een 9,2

Conclusie

Uit het tevredenheidsonderzoek blijkt een grote tevredenheid van de cliënten over onze begeleiding. Wij zijn zeer blij om dit te vernemen. Dankbaar zijn we voor de lovende woorden van de cliënten en bovenal om te horen dat onze begeleiding van grote betekenis is voor hen.

We nemen het verbeterpunt om het doel en de insteek/werkwijze van het traject te bespreken bij aanvang van de begeleiding ten harte en zullen hier aandachtig uitleg in geven bij de start van nieuwe begeleidingstrajecten.